Verhalen-uit-China.reismee.nl

Wu Peng pagode

6-8-10

Het zag er vanmorgen niet echt geweldig uit wat het weer betreft. Ook vannacht was het weer flink tekeer gegaan. We deden het wat rustig aan. De trip die we eventueel zouden doen naar de Jade Dragon Snow Mountain hebben we niet gedaan omdat het enerzijds slecht weer was en anderzijds de hoge kabelbaan in onderhoud was. Het personeel van het hostel raadde het ons af want je moet ook echt zeker zijn dat je iets kunt zien anders is het zonde van de hoge kosten en met dit weer betwijfelden ze dat zeer. Dus maar even aan de blog gewerkt. Later werd het weer steeds beter en zijn Margot en ik op zoek gegaan naar een bescherming voor ons schilderij. Lastig als je niet uit kunt leggen wat je precies wilt hebben. Uiteindelijk zit het schilderij in twee aan elkaar gemaakte rollen vershoudfolie uit een warenhuis. Later zijn we met z'n 3-en (Julian had zich op een heel mooi privé terras in een luie schommelstoel geïnstalleerd en wilde blijven lezen in het hostel) naar het en hoogst gelegen punt van Lijiang gegaan. Hier staat de 5 verdiepingen hoge Wu Peng pagode. Vanaf daar heb je prachtige uitzichten, o.a. over de oude stad.
's Avonds in de N-kitchen gegeten. Niet echt een aanrader.