Verhalen-uit-China.reismee.nl

Yangshuo in het Karstgebergte

9-8-10.

Om 10 voor 10 waren we klaar om met de dragers naar beneden te gaan. Gelukkig was Camile ook weer opgeknapt, zodat het voor hem ook te doen was. Onze taxibusje stond klaar en om stipt 10.00 waren we onderweg. Het bleek een forse trip te zijn, mede doordat onze chauffeur de weg niet wist in Yangshou. We hadden weliswaar een kaartje met instructies, maar we hebben gemerkt dat Chinese chauffeurs geen kaart kunnen lezen. Bovendien willen ze niet graag de weg vragen. Uiteindelijk met hulp van het hotel per telefoon kwamen we 4,5 uur later aan. Er wachtte ons een geweldige ontvangst. Na een drankje gingen we lunchen in het Italiaanse restaurant op het dak. Heerlijk. Daarna vonden we onze bagage terug op onze familiekamer. Twee grote kamers naast elkaar, met een deur ertussen. Alles erg luxe en mooi. Je kunt hier alles laten regelen zonder veel meerkosten. We hebben voor de eerste avond de sound en lightshow besteld. Dit was een geweldig spektakel, waaraan 600 mensen deelnamen. Tegen de achtergrond van de bergen van het karstgebergte vond deze mega-voorstelling plaats. De Chinezen tonen weinig waardering voor de spelers, want er kwam nauwelijks applaus. Een flink aantal bezoekers ging zelfs kort voor het einde weg om de drukte voor te zijn. Rare jongens, die Chinezen. Voor morgen staat een bamboo-vlot tocht op het mooiste stuk van de Li rivier op het programma.