Verhalen-uit-China.reismee.nl

Suzhou, de waterstad

23-7-10

In de ochtend bij het ontbijt een vlucht geregeld naar Xian via internet. En half uur later belde de vliegmaatschappij op of we een handtekening op een formulier wilden zetten en of we het dan terug wilden faxen, ter controle van de creditcard. Geen probleem zou je denken. Echter in het hostel hadden ze geen fax, en geen printer! We zijn bij een aantal winkels, cafés en een hotels binnen geweest, niemand had een printer!?! Uiteindelijk hebben we een foto gemaakt van onze handtekening en creditcard, deze op de laptop geplaatst en gemaild. Gelukkig ging de vliegmaatschappij hiermee akkoord. Op dinsdag 27 juli om 7.30 uur vliegen we. Hopelijk krijgen we zo vroeg in de ochtend een taxi geregeld.
Hierna zijn we een paar van de beroemde Chinese tuinen gaan bezoeken, de Tiger-forrest garden en de Garden of the Humble Administrator. Allebei zeer de moeite waard en totaal anders. De Tiger tuin was een soort doolhof van enorme grillige stenen, afgewisseld met een vijver en paviljoens. Erg leuk om verstoppertje te spelen. De andere tuin was veel meer een groot park wat heel erg mooi was aangelegd. Alleen jammer dat er op sommige plekken weer zoveel mensen waren maar ach het begint al een klein beetje te wennen. Eenmaal uit de tuin hebben we ons als echte toeristen per bootje over de kanalen van Suzhou laten varen. Suzhou wordt ook wel het Venetië van het Oosten genoemd volgens onze reisgids. Het is in ieder geval een stad die op sommige plekken een rustig oud dorp lijkt met mooie grachten en leuke straatjes. Maar schijn bedriegt want eenmaal uit het centrum blijkt het een enorme stad te zijn met 2.4 miljoen(!!! ) inwoners. In de avond zijn we naar het uitgaanscentrum gelopen om daar weer eens heerlijk te eten, dat is hier toch echt iedere dag een feestje. Het restaurant is er een uit een keten, dus Julian loopt sindsdien met de folder in zijn broekzak want hij wil in Shanghai beslist nog een keer in dit restaurant eten. Onderweg kwamen we een voorbij een winkel waar het complete personeel op straat samen aan het dansen was, een soort Vogeltjesdans. Na een paar dansen moest iedereen keurig naast elkaar op een rij gaan staan. Ze werden vervolgens toegesproken en na een applaus ging iedereen weer aan het werk. Heel grappig om te zien, misschien iets voor bij ons op het werk als leuke onderbreking?
Het was een zeer geslaagde dag.

Het is voor ons heel leuk reacties te lezen op onze avonturen. Blijf reageren dus.

Reacties

Reacties

Jel (marielle)

Lieve Margot, Hans, Camile en Julian,

Tussen de bedrijven door lees ik jullie verhalen en zie ik de mooie foto's. Zo reis ik toch een beetje met jullie mee daar in China. Voor mij is dit weekend de vakantie ook begonnen. Hè, hè...wat een drukte de laatste weken. Maar nu is alles goed afgerond en ben ik eerst nog een weekje lekker thuis. Dus voorlopig kan ik jullie verhalen nog lezen. Wij vertrekken 2 augustus en ik heb er zin in!
Geniet van alles wat je meemaakt en succes met het reizen. Dat gaat minder gemakkelijk dan gedacht begrijp ik.

Veel liefs ook van Marius! xxxx

Anne

heey Camile, ik was toch wel heel benieuwd naar je grote reis, dus ik heb alles gelezen. Tot nu toe klinkt het allemaal echt super, ben heeeeeel jaloers (Eindhoven is same old same old, en het is niet eens mooi weer!). Als je het goed vind, kom ik een keertje langs om foto's te kijken!
Ik las ook dat het superdruk is overal, en ik dacht dat de 4-daagse in Nijmegen al erg was ;). Wel grappig dat jullie zelf een attractie zijn voor alle chinezen, maar ik neem aan dat je geen tijd hebt om daar op te letten, met al dat moois om je heen. Dan besef je je hoe lelijk Eindhoven wel niet is..
Ik had ook gehoord dat geen enkele Chinees fatsoenlijk engels spreekt (ik weet niet of je Jiayi wel eens engels hebt horen spreken.. Of Johnny! :P), maar ik wed dat jullie allemaal vloeiend Chinees spreken tegen de tijd dat jullie weer terug zijn in Nederland. Vanaf dat moment heb je er natuurlijk helemaal niks meer aan, maar het blijft leuk.
Ik hoop dat jullie nog een super tijd hebben, maar dat kan haast niet anders. Groetjes vanuit Nederland,
XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!