Verhalen-uit-China.reismee.nl

Een lange reisdag

22-7-10

Onze taxichauffeur was er al om kwart voor 6 zodat we al om 06.30 op het vliegveld waren. Ruim op tijd. Na een korte vlucht kwamen we op Hongqioa airport aan. Een mega vliegveld met dito treinstation en metro. Het enige probleem was dat de helft van het complex pas klaar was, dus je legde enorme afstanden af door desolate gebieden waar nog geklust werd. We trachten tickets te bemachtigen voor Shanghai - Xian en Shanghai - Suzhou. De laatste konden van daar, de andere tickets moesten we regelen op Shanghai railway station. De trein naar Suzhou zou echter vertrekken van Hongqioa station (waar we dus waren, snappen jullie het nog?). Met de metro naar Shanghai Railwai Station. Daar werden we teleurgesteld omdat we geen tickets voor Shanghai - Xian konden krijgen. Het lijkt bijna onmogelijk om aan treintickets te komen. Als we dit van te voren hadden geweten hadden we het in Nederland via internet geboekt, ook al was dat flink wat duurder. Nu verliezen we heel veel tijd en geeft het veel frustratie. Na een bezoekje aan de McDonalds zijn we weer terug gegaan naar waar we begonnen waren in de ochtend. Een dag verloren en het leverde niets op. Om 6.00 's avonds kwamen we in het Mingtown hostel in Suhzou aan. Dat was gelukkig een aangename plek. We hebben de avond doorgebracht in het naastgelegen Mingtown café. Uitgerust en gegeten.

jannie

Hé, je kunt niet zeggen dat Lingxiao en ik jullie in Nederland niet gewaarschuwd hebben! De treinkaartjes kun je alsnog via een reisbureau in China regelen. Dat je ervaart dat het niet zo gemakkelijk lukt, is ook de China ervaring. Zoveel mensen, zoveel reizigers, het klopt gewoon dat het moeilijk is. Voor individuele reizigers is China echt een uitdaging. Maar gelukkig komen jullie uiteindelijk overal en dat is echt een prestatie! Ik geniet heel erg van jullie reisbeschrijving! Heel veel succes en plezier!