Verhalen-uit-China.reismee.nl

Vertrek naar het verre China

16-7-2010

Na alle voorpret van het voorbereiden van onze reis naar China, begint vandaag het 'echte' werk. Voordat we naar Beijing vliegen, slapen we eerst nog een nachtje in Brussel in een heerlijk luxe hotel zodat we lekker uitgerust kunnen beginnen aan de reis.
Rond 10.30 uur checkten we in. Omdat het hotel absurde prijzen vroeg voor het ontbijt hadden we zelf het een en ander meegenomen. Om die spullen koel te houden, hadden we de hele minibar uitgeruimd. Echter dit was een automatische minibar, die meteen het drankje dat je optilde op de rekening zette. Daar kwamen we achter nadat hij dus helemaal leeg was!! Goed voor ruim 130 euro. We zijn maar even gaan zeggen dat het een vergissing was.
Na een glaasje wijn zijn we gaan slapen en na een lekkere nacht en ons eigen ontbijt zijn we met de shuttle naar het vliegveld gebracht.
Alles ruim op tijd ingepland, 3.15 uur van te voren vertrok de shuttle van het hotel, in onze ogen erg ruim van te voren maar de volgende shuttle vertrok veel te laat. Niet zo heel erg vonden we, dan gaan we nog even shoppen op het vliegveld. Maar we bleken de tijd hard nodig te hebben. Eerst 1.30 uur in de rij om in te checken. Toen een broodje eten en nog even parfum kopen. Voor ons gevoel gingen we ruim op tijd richting het vliegtuig, namelijk 13.10, tot we bij de veiligheidscontrole kwamen.... Massa's mensen, waardoor Margot het benauwd kreeg of we het wel zouden halen. 5 minuten voor vertrek stapten we het vliegtuig binnen, Ja Marielle, we hadden het weer voor elkaar;)
Het vliegtuig was uitermate luxe, iedereen had een eigen tv-scherm. Om 14.00 uur vlogen we richting China om daar, na een voorspoedige vlucht, om 11.15 uur onze tijd te landen. Het was toen echter 5.15 uur de volgende ochtend in Beijing.